عرضه محصولات از طريق زنجيره هاي تامين كوتاه

۲۸ بازديد

در حال حاضر با وجود اين مشكلات، بازار كشاورزي به سمت و سويي پيش ميرود كه برخي كشاورزان به دنبال عرضه مستقيم توليدات خود از طريق زنجيره هاي عرضه كوتاه مدت و در نهايت رشد مستقيم خود هستند و بازارهاي گسترده اي را براي توليدات خود هدف قرار مي دهند و مصرف كنندگان نهايي محصولات كشاورزي نيز، تمايل زيادي به برقراري ارتباط مستقيم با محل توليد دارند كه اين مسئله يك روند عميق و ريشه دار است.
زنجيره هاي تامين كوتاه مدت براي مصرف كنندگان اطمينان بخش است و اكثر افرادي كه محصولات كشاورزي مورد نياز خود را بطور مستقيم از خود كشاورز تامين مي كنند اظهار مي دارند كه "ديگر احساس نمي كنم كه نمي دانم چه مي خرم."
زنجيره هاي تامين كوتاه مدت به روشي اشاره دارد كه پس از عبور از تعداد كمي واسطه ، به مصرف كنندگان نهايي مي رسد. در اين حالت لزوماً فاصله جغرافيايي از مزرعه تا سفره كاهش نمي يابد.

اينترنت و عرضه محصولات كشاورزي

يكي از روش هاي توسعه زنجيره هاي تامين كوتاه مدت، ايجاد بسترهايي براي برقراري كشاورزي آنلاين است. توسعه اينترنت باعث شده است كه بيشتر مراكز خريد و فروش از آن در فعاليت هاي تجاري خود استفاده كنند. علاوه بر ارتباطات و كاربردهاي گسترده تبليغاتي، اينترنت به عنوان شبكه فروش گسترده محصولات از محبوبيت زيادي برخوردار است و عليرغم موانع بسيار در زمينه فروش محصولات كشاورزي از طريق اينترنت، توليدكنندگان محصولات كشاورزي سعي در ايجاد و گسترش اين مسيرهاي بازاريابي دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.